התחבר דרך פייסבוק

ערב מחול יפן - קאבוקי



רכישת כרטיסים
עיר תאריך שעה מיקום ההצגה

מידע אודות המופע
ערב מחול יפן - קאבוקי

"נערת האנפה" / סָ אגִ י מוּ סוּ מֶ ה

המחזה סָ אגִ י מוּ סוּ מֶ ה, "נערת האנפה", הועלה לראשונה ב-אִ יצִ'ימוּ רָ ה-זָ ה, בעיר אֶ דוׁ של שנת 1792. זהו סיפור על אהבה ללא גבולות.
הבמה מעוצבת כאגם קפוא. רוחה של ה"אנפה" מופיעה על הבמה לבושה בלבן, בודדה וחרישית.
דרך עצמת הריקוד הבנוי מקטעי מחול שונים ובעזרת מלבושים מתחלפים, הופך הרקדן לעלמה צעירה ומאוהבת אהבתה היא קצרה והריקוד הופך לאפל, ספוג בעצב ובקנאה. סיומו של המחול בטירוף המחזיר את רוחה של האנפה, המציגה את סבל הגהינום ומתחננת לרחמים.

הערב בנוי משני חלקים. בחלקו הראשון הסבר מפורט, מודגם, על אומנות מחול הקאבוקי וחלקו השני הינו הריקוד המספר את קורות האהבה של האנפה.

ערב צבעוני, עשיר בדימויים ותלבושות פאר, המביאות את אומנות מחול הקאבוקי לראשונה לישראל.
הערב מבוצע ע"י שני אמני מחול הקאבוקי המסורתי.

המופעים הינם במסגרת ציון 60 שנה לכינון היחסים הדיפלומטים בין יפן לישראל ובתמיכת קרןShochiku , קרן יפן ושגרירות יפן בישראל.

סאגי מוסומה: נערת האנפה

"סאגי מוסומה" הוא ריקוד המדמה את רוחה של אנפה לבנה, ודרך השינויים שהיא עוברת, גם את הרגשות הבתוליים של אהבה, קנאה והצער שבמוות.
הריקוד בוצע לראשונה בשנת 1762 כחלק מסדרה של ריקודים תחת השם
"Yanagi ni Hina Shocho no Saezuri ". הריקוד, כפי שבוצע אז, נשכח עם השנים והועלה מחדש בתקופה מאוחרת יותר. בשנת 1813 הוא נכלל במקבץ של ריקודים שהמחיזו את עונות השנה,
בשם " Shiki no Nagame Yosete Mitsudai " כריקוד המייצג את החודש החורפי נובמבר.
בשנת 1839 הוא הוצג במקבץ של שמונה ריקודים בשם Hana-goyomi Iro no Showake .
כיום הריקוד מוצג בגרסה מפורטת יותר.

הריקוד נפתח ונסגר בקטע המרמז על רוחה של האנפה, אך החלקים שבתווך מציגים עלמה אנושית, מאוהבת. הפרשנות המקובלת כיום היא שרוחה של האנפה מקבלת צורה של עלמה אנושית. עם זאת, יכול להיות כי נושא הריקוד מבוסס על הצגה של צִ'יקָ אמָ אטסוּ, בו אשה, לאחר המוות, חוזרת בצורה של עגור, כדי לנקום בבעלה הבוגדני. כל זה מסופר במעברים של הנרטיב-שיר, המדבר על אהבה מלאה בקנאה ובחוסר נאמנות.
הסצנה מראה תמונה בשחור לבן של ליל חורף מושלג. רוחה של האנפה נראית כשהיא לבושה בלבן טהור, עם אבנט ושמשיה בצבע שחור, בודדה וחרישית. השיר מביע צער על כי האהבה היא בת חלוף.
אולם לפתע, הסצנה משתנה ובמקום האנפה הבודדה מופיעה על הבמה עלמה יפהפיה לבושה אדום.
הריקוד שלה עליז וססגוני.
אולם סיפור האהבה השמח של העלמה הוא קצר. הריקוד משתנה ומקבל גוון קודר ומציג רגשות שפלים יותר של תשוקה וקנאה. ואז, שוב חל שינוי מהיר ורוחה של האנפה נראית שוב כשהיא בשיער פרוע, רוקדת בטירוף, מציגה את סבל הגיהנום ומתחננת לרחמים. הריקוד מסתיים בתנוחת "מִ יאֶ ה" מרשימה ונוקבת.


כוריאוגרף: קאנג'ורו פוג'ימה

נולד בטוקיו בשנת 1880. הוא זכה לשם קאנג'ורו בשנת 2002, בגיל 22, ומאז נקרא קאנג'ורו פוג'ימו השמיני.
הוא חתן פרס 2003 מאת שר החינוך המדע והאמנות לאמן חדש. את הפרס חלק עם אימו. קאנסו פוג'ימה כוריאוגרפית קאבוקי פעילה שיצירה רבות באומנות הקבוקי. קאנג'ורו ירש את ידע הבימוי וטכניקת ההוראה מסבו פוג'ימה קאנסו השני.

במקביל לידע הרב במוסיקה הקלאסית היפנית הוא גם מלחין קטעי מוסיקה רבים לעבודוותיו.









 
מפת הגעה
חיפוש מהיר
שם המופע:


לפי תאריך:


אזור: